Az én csapatom egy nagyvállalaton belül az ügyfélkommunikációért felelős, és azt kell mondjam, hogy biztosan sokan legyintenek egyet ha ez a tevékenység szóba kerül, hiszen közvetlen nem járulunk hozzá a vállalati produktum létrehozásához, de bizony iszonyatosan nagy felelősség és teher van rajtunk olyan szempontból, hogy hozzánk érkeznek be az ügyfelek elégedett üzenetei, és bizony a reklamációk is, amiket kezelnünk kell, elsősorban pedig a cél itt nyilvánvalóan az ügyfél megtartása és kárpótlása bármilyen probléma esetében. Ez pedig sokszor iszonyatosan nagy feladatnak bizonyul, főleg akkor természetesen, hogy ha valójában a cég nem hibázott, hanem valamit az ügyfél rontott el, ám ő mégis meg van róla győződve, hogy nem azt kapta amit kért vagy amit ígértünk, amit szeretett volna. Igyekeztem az elmúlt időszakban olyan dolgokat keresni a csapatom számára, amivel ezt a fajta negatív véleményt egy kicsit hatékonyabban és gyorsabban tudnák a munkatársaim kezelni, és rá is találtam a Kogwheel csapatának egy szervezetfejlesztő tréning keretében történő lehetőségére, az asszertív kommunikáció technikájára.
Persze mivel kötelező tréningről van szó a kollégák a kezdetekkor nem igazán voltak lelkesek, de a Kogwheel csapata hihetetlen profi, pár perc alatt elérték, hogy a csapat teljes értékűen ott tudjon lenni figyelemben és motivációban a foglalkozáson, és egyként tanulják meg azt az új technikát a kommunikáció terén, amivel később fegyverként léphetnek fel egy-egy nehéz szituációban. Azt kell mondjam, hogy a tréning nem várt sikereket hozott. Nagyon gyorsan és szép eszközökkel, vita és feszültség nélkül le tudnak zárni most már a kollégák olyan vitás eseteket, amikkel nemrégiben még meggyűlt a bajuk. Hihetetlen elégedettek vagyunk a szolgáltatással és annak eredményeivel egyaránt. Mindenkinek csak javasolni tudom, hogy akár ha szervezetfejlesztés, akár kommunikáció, akár stresszkezelés feladata válik időszerűvé szervezetében keresse fel őket, biztosan nem fog csalódni a munkájukban és annak eredményében sem.