Amikor az ember vállalkozás kialakításán töri a fejét, akkor mindig meg kell küzdenie bizonyos nehézségekkel. Ezek a tényezők természetesen folyamatosan változnak, hiszen aki húsz éve alapított céget még közel sem olyan problémákkal küzdött, mint aki ma vág bele a vállalatalapítás feladataiba. Egyik félnek sincs könnyű dolga, talán a mai kor összetettebb és bonyolultabb tényezőrendszereket alakít ki, ezért könnyebb kihagyni egy-egy paramétert a számításból, ami sajnos az elején, egy kezdő vállalkozás esetében akár végzetes is lehet. Persze mindenki tudja, hogy nem igazán létezik nagyobb kockázat jelenleg, mint egy saját vállalkozás kialakítása, hiszen a belefektetett idő, pénz és energia sokszor egycsapásra semmissé válhat, elég egy pici apró hiba.
A fentiek miatt kezdtem én is úgy a saját vállalkozásomat, hogy közel egy évvel kitoltam az alapítás évét, és igyekeztem tényleg mindent előre lemodellezni, megtervezni, és persze egyre több és több tartalékot képezni, amit láttam, hogy nagy jelentőséggel bír majd annak tekintetében, hogy tudok-e egyáltalán külső szakértőkkel együtt dolgozni, és hogy ha igen, akkor meg tudom-e fogni és találni a legjobbakat. Én mindenképpen csak a legprofibb és legjobban növekvő helyzetet szerettem volna elérni a cégemen belül, ezért pedig akármit hajlandó voltam megtenni. Nem sajnáltam sem pénzt, sem időt sem pedig energiát e tekintetben.
Hála a jó égnek most így visszatekintve azt tudom mondani, hogy nagyon jól tettem, hogy nem hagytam a véletlenre sem a tervezés kapcsán, sem pedig a szolgáltatókat tekintve az élet alakulását, hiszen például a Kogwheel csapata hihetetlen nagy segítséget nyújtott nekem az elején az assessment center szolgáltatásával, és a mai napig is tökéletes üzleti kapcsolatot ápolunk, hiszen ők végzik nálunk a coaching feladatok ellátását. A megnövekedett vállalati méret, a nagyobb kihívás és a nagyobb teher pedig mintha csak motiválná őket, hiszen egyre jobb és jobb szolgáltatást nyújtanak, ezáltal pedig már-már azt mondhatjuk, hogy vesrenyelőnyként használjuk a szolgáltatásukat, hiszen nagyon sokan csak kötelező elemként emelik be ezeket a vállalat életébe, ezáltal azonban ellenállást és ellenszenvet éreznek iránta az emberek, ami nem hogy előre nem viszi a dolgaikat, hanem csak visszaveti a céget és a szervezetet a fejlődésben.